Toivepostaus: Suomalaisen äidin arkea Espanjassa
Tämän postauksen aihetta toivottiin minulta jokin aika sitten. Kerron kuulumisten lisäksi siis hieman millaisia eroavaisuuksia olen huomannut täällä Espanjassa verrattuna lapsiperheen arkeen Suomessa, näin äidin ja vaimon näkökulmasta katsottuna. VESI Käytännön asioista minulle ensimmäisenä tulee mieleen vesi. Täällä San Javierissa juomavesi on sinällään ihan puhdasta juotavaksi, mutta siinä on kuulemma niin paljon kalkkia, ettei sitä terveyssyistä kehoteta juomaan suoraan hanasta (munuaiskivien muodostumisriski). Ensimmäisiä hankintojamme tänne muuttaessamme olikin Brita-kannu, jonka läpi vesi valutetaan. Haaveissa on hankkia jossain vaiheessa suoraan vesihanaan kiinnitettävä suodatin, joka helpottaisi arkea, eikä tarvisi enää tuon kannun kanssa pelata. Pidän jääkaapissa paria täyttökannua Brita-kannun lisäksi, koska 5-henkisessä perheessämme vettä kyllä kuluu päivässä useampi kannullinen! Siksi hanaan kiinnitettävä suodatin olisikin tosi kätevä. SIESTA E...